Fill up this form! ;)

Name:
Facebook/Twitter Email Address:
State
Phone Number
Interested to: Lose Weight
Gain Weight
Healthy Breakfast
Improve Health
Earn Extra Income

Click here to put a form like this on your site.

Daisypath Graduation tickers

Daisypath Graduation tickers

Friday, February 11, 2011

Kisah Rasulullah SAW Menyuruh Org Buta Solat Berjemaah


Ada seorang buta datang menghadap Rasululullah saw dan bertanya,"Ya Rasulullah, saya tidak punya orang untuk membimbing saya untuk datang ke masjid, apakah saya boleh tidak datang ke masjid?"Rasulullah saw membolehkannya.Tetapi setelah orang buta itu hendak pulang Rasulullah saw bertanya"Apakah kamu mendengar azan?","Ya" jawabnya "Kalau begitu datanglah ke masjid untuk solat berjemaah" (HR Muslim)

Rasulullah saw sangat suka org lelaki solat di masjid kerana Allah swt sangat-sangat suka pada amalan ini. 2 orang yang solat berjemaah, lebih disukai Allah daripada 4 orang yang solat bersendirian. 4 orang yang solat berjemaah, lebih disukai Allah daripada 8 org yang solat bersendirian. Lelaki yang hatinya sentiasa terpaut ke masjid akan mendapat naungan istimewa daripada Allah swt di akhirat nanti. Allah swt akan tangguhkan satu malapetaka ke satu tempat, sekiranya ada golongan manusia yang berulang alik ke masjid untuk solat berjemaah di tempat tersebut.

Every little helps :) Jadi, mari kita galakkan suami, anak2 lelaki dan mahram lelaki utk solat berjemaah di masjid. Ceritakan lagi dan lagi kelebihan solat berjemaah kepada mereka. Sediakan pakaian dan keperluan mereka untuk solat berjemaah.Mudahkan urusan mereka untuk ke masjid. ***Berita baiknya..Orang yang menggalakkan orang lain beramal, akan dapat pahala yang sama dengan orang yang beramal..InsyaAllah ~~Yay!! Alhamdulillah :) :) :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...