Fill up this form! ;)

Name:
Facebook/Twitter Email Address:
State
Phone Number
Interested to: Lose Weight
Gain Weight
Healthy Breakfast
Improve Health
Earn Extra Income

Click here to put a form like this on your site.

Daisypath Graduation tickers

Daisypath Graduation tickers

Saturday, February 12, 2011

11-2-11 {Tarikh Penuh Kebahagiaan Buat Warga Mesir}

Alhamdulillah 'ala kulli hal..
Telah dinyatakan dalam surah Al-Mu'minun ayat 1:
Firman Allah : B'jayalah Orang2 B'iman!

Kita dapat lihat orang2 yang kejam pasti d'usir oleh orang2 yang b'iman..
Dalam Firman Allah yg lain, " Allah akan membantu orang2 yang menolong agama Allah"

Alhamdulillah,akhirnya tanggal 11 Feb 2011..
Keadilan t'maktub buat negara Mesir setelah Omar Suleiman membuat pengumuman tentang perletakan jawatan Presiden Republik Arab Mesir Keempat, Mohamad Hosni Sayyid Mubarak selepas 3 dekad pemerintahannya.

Keadilan yang menjadi tunggak sesebuah kuasa. Mengkhianatinya akan mengheret kejatuhan sebagai hukum Alam sebelum hukum Agama. [Ustaz Hasrizal]
 
Katakanlah (Wahai Muhammad): “Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.”  
[Aal 'Imraan 3: 26]

18 hari rakyat Mesir berhimpun di Dataran Merdeka Kaherah, tegas dengan satu tuntutan.
Pelbagai insentif ditawarkan oleh Hosni Mubarak, memecat kabinet dan melantik Perdana Menteri yang baru, malah buat pertama kalinya mewujudkan jawatan Timbalan Presiden yang disandang oleh anak didik CIA kesayangannya, Omar Suleiman, segalanya ditolak dengan aman oleh seluruh rakyat. Mereka hanya mahukan satu.
Hosni Mubarak meletakkan jawatan!
Alhamdulillah,segalanya d'makbulkan Allah..
Setelah 30 dekad rakyat Mesir menderita.. Kita D'Malaysia tidak merasai apa yang mereka rasai..  Pembaharuan dalam masa 7bulan yang ditawarkan Hosni Mubarak untuk rakyat Mesir langsung Xdiendahkan! Bagus2! Jika dalam masa 30dekad pon dia Xdapat nak lakukan pembaharuan! Malah semakin hari,semakin kejam! Adakah dalam masa 7bulan,dia mampu untuk memenangi hati rakyat??..Dia mampu untuk menebus kezalimannya??..

      


Tidak berganjak walaupun sedikit, selepas buat pertama kalinya umat Islam di Mesir bersolat Jumaat dengan 2 juta makmum dan satu imam, malam yang bersejarah ini, melaporkan bahawa Hosni Mubarak meninggalkan Kaherah dan beredar ke Sharm Sheikh di Sinai, dan Omar Suleiman mengumumkan perletakan jawatan Taghut besar itu.
Harapan rakyat agar :

  • Moga sembuh al-Azhar daripada campur tangan regim
  • Moga terbuka jalan pulang Sheikh Yusuf al-Qaradhawi ke bumi Kinanah.
  • Moga terawat kerinduan Sheikh Kamal Helbawi yang lama berkelana di bumi Eropah.
  • Moga sirna kepungan derita umat di Gaza dan Palestin.
  • Moga bermakna 12 Februari 2011 pada mengenang terbunuhnya pengasas al-Ikhwan al-Muslimin, Hassan al-Banna pada 12 Februari 1949.
InsyaAllah,mudah2an..
AMIN..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...